Direktlänk till inlägg 26 februari 2009

Zlatan är en transa.

Av Therese - 26 februari 2009 04:42

Har telefontid med den där läkaren halv elva imorgon och så måste jag få tag i min handläggare på arbetsförmedlingen också. Så jag borde egentligen sova för längesen och ändå sitter jag här och ugglar. (Du hade rätt Fröken C..)


Tänkte att ni antagligen väldigt gärna vill veta vad jag drömde natten till måndag:


Jag var ute och åkte bil med två kompisar. Vi som inte körde satt bak.
Vi skulle åka nerför "Himlabacken" när bromsarna slutade fungera.
(I min dröm var det inga hus på andra sidan vägen när man kommit till slutet av backen, det var bara ett järnvägsspår, en del träd och sen en stor älv.)
Eftersom bromsarna ändå inte fungerade bestämde sig hon som körde för att göra oss sällskap i baksätet.
Vi satt där och diskuterade om vi skulle öppna en av dörrarna och ta av oss bältena innan vi hamnade i älven, eller vänta.
Jag tyckte det var bäst att öppna en dörr iaf lite.
Det var ganska spännande att åka utan att någon styrde, med tanke på träden som vi inte ville krocka med. Vi klarade oss trots allt ända ner i älven. Bilen sjönk helt på bara några ögonblick, jag fastnade lite i mitt bälte men kom allt loss i sista sekund.
Innan vi gick upp ur älven fiskade jag upp bilen och drog med den upp på land. Jag var värsta stark.
I bagageutrymmet hittade vi en drunknad Zlatan. För att ingen av oss skulle råka illa ut begravde vi honom någonstans och buttade tillbaka bilen i älven innan vi gick därifrån.
Efter några dagar när folk började undra vart den där Zlatan hade tagit vägen talade vi om att han var död, men eftersom ingen hade hört några nyheter eller läst något om det i tidningarna var det ingen som trodde oss.
Vi berättade att han hade drunknat och för att verkligen lyckas övertyga folket om att det var sant tog vi med oss poliser till älven där jag hoppade i och fiskade upp bilen ännu en gång. Vi öppnade bagageluckan och plockade ut lite grejer.
"Kolla här, här är Zlatans smink! Nu måste ni väl ändå tro oss?" sa jag med händerna fulla med rosa ögonskuggor.
I min dröm var Zlatan inte bara död, han var transa också.


Jag undrar om jag är en sån som drömmer sanndrömmar?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 7 mars 2009 09:41

"Hej, idag klagas det friskt!"   Den här veckan har gått sjukt fort, det känns som att det precis var lördag.Sömnen har varit otroligt knas sista veckan. Blev ingen sömn alls inatt och det kommer inte bli någon under dagen heller.Ska med bussen till ...

Av Therese - 6 mars 2009 05:51

Enjoy!   Skulle du kunna tänka dig att delta i en dokusåpa? Jag får nog tyvärr göra alla mina fans besvikna och svara NEJ!   Vilken årstid tycker du bäst om? Det är ju rätt trevligt med sol - men inte med kryp..Vinter med mycket snö, det är grejjer...

Av Therese - 4 mars 2009 03:27

Det blev en vaken natt igen. Det är lite tokigt.   Dom här sista dagarna har varit bra. Jag har varit ruskigt glad, och det är bra.Tack!Jag har varit lite ledsen. Men bara lite.   Ikväll/natt vet jag inte riktigt.Jag blev förvånad över att det inte k...

Av Therese - 2 mars 2009 05:03

Om man läst här sista tiden finns det kanske en viss risk att man har uppfattat mig som lite ledsen.Ja, ibland är jag ganska ledsen. Men om man träffar mig på riktigt gör jag mitt bästa för att dölja det.En del personer är så klarsynta (säger man så?...

Av Therese - 2 mars 2009 04:43

Idag blev det bestämt att jag skulle hoppa på bussen till Säffle vid kvart i tre. Som vanligt är jag bra på att gå till bussen i tid så jag behövde bara springa lite.Väl framme i Säffle började jag bli liiiite trött eftersom jag inte sovit något sen ...

Ovido - Quiz & Flashcards