Direktlänk till inlägg 26 februari 2009

Jag visste inte att det var torsdag idag.

Av Therese - 26 februari 2009 20:58

Klockan hann bli närmare åtta innan jag somnade imorse.
Var helt väck när pappa ringde vid tio för att väcka mig. Han ringde och väckte mig ett par gånger men jag somnade om iaf.
Läkaren ringde (och väckte mig) vid kvart i elva. Jag var skapligt trött, men jag tror han sa att jag antagligen har haft låg ämnesomsättning ett tag eftersom det fanns antikroppar i mitt blod. Jag hade inte jättemycket brist på sköldkörtelhormonet, men ändå så att jag behöver medicin. Han pratade något om att äta medicin i flera år.
Hämtade ut medicinen i eftermiddags och ska tillbaka till vårdcentralen i maj för nya blodprov.
Hoppas innerligt att jag blir piggare och får mer energi snart.


När jag pratat klart med läkaren försökte jag få tag i min handläggare på arbetsförmedlingen, men hon är borta tills på måndag. Ska jag dit på möte då så jag kan lika gärna prata med henne när jag är där.
Självklart somnade jag om efter telefonsamtalen.
Pappa ringde för att väcka mig vid tio i fyra sista gången. Var tvungen att vakna då för att hinna till apoteket innan det stängde.


Pappa följde med mig till apoteket, det gick verkligen i snigelfart (inte pga pappa).
Sen gick vi till Ica och shoppade ingredienser till pizza som pappa fixade ihop åt oss. Det blev kvar så jag får mat imorgon med.
När vi var på Ica blev jag sådär yr och svimfärdig som jag var igår. Inte kul.
Vi mötte mamma i affären så vi fick åka bil till pappa. Det var bra, mina ben protesterar om jag är uppe för länge.
Benen skulle nog föredra att åka rullstol. Men om jag åkte rullstol skulle väl armarna protestera.
Så armarna skulle nog föredra att åka permobil. Men om jag åkte permobil skulle väl handen som var tvungen att styra protestera.
Så styr-handen skulle nog föredra att åka sån där rullstol som man kan styra genom ett sugrör.
Spikat och klart, en sån rullstol står numera överst på min önskelista!


Nu ligger jag här i sängen och ska dra igång en film och se om jag kan sova. Är värsta jättetrött.


I found your picture today.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 7 mars 2009 09:41

"Hej, idag klagas det friskt!"   Den här veckan har gått sjukt fort, det känns som att det precis var lördag.Sömnen har varit otroligt knas sista veckan. Blev ingen sömn alls inatt och det kommer inte bli någon under dagen heller.Ska med bussen till ...

Av Therese - 6 mars 2009 05:51

Enjoy!   Skulle du kunna tänka dig att delta i en dokusåpa? Jag får nog tyvärr göra alla mina fans besvikna och svara NEJ!   Vilken årstid tycker du bäst om? Det är ju rätt trevligt med sol - men inte med kryp..Vinter med mycket snö, det är grejjer...

Av Therese - 4 mars 2009 03:27

Det blev en vaken natt igen. Det är lite tokigt.   Dom här sista dagarna har varit bra. Jag har varit ruskigt glad, och det är bra.Tack!Jag har varit lite ledsen. Men bara lite.   Ikväll/natt vet jag inte riktigt.Jag blev förvånad över att det inte k...

Av Therese - 2 mars 2009 05:03

Om man läst här sista tiden finns det kanske en viss risk att man har uppfattat mig som lite ledsen.Ja, ibland är jag ganska ledsen. Men om man träffar mig på riktigt gör jag mitt bästa för att dölja det.En del personer är så klarsynta (säger man så?...

Av Therese - 2 mars 2009 04:43

Idag blev det bestämt att jag skulle hoppa på bussen till Säffle vid kvart i tre. Som vanligt är jag bra på att gå till bussen i tid så jag behövde bara springa lite.Väl framme i Säffle började jag bli liiiite trött eftersom jag inte sovit något sen ...

Ovido - Quiz & Flashcards