Alla inlägg den 7 mars 2009

Av Therese - 7 mars 2009 09:41

"Hej, idag klagas det friskt!"


Den här veckan har gått sjukt fort, det känns som att det precis var lördag.
Sömnen har varit otroligt knas sista veckan.
Blev ingen sömn alls inatt och det kommer inte bli någon under dagen heller.
Ska med bussen till Karlstad vid två. Vid fyra ska jag till en av mina juveler och ikväll blir det partaj med flatmaffian.
Det ska bli så kul att träffa alla igen, det är på tok för längesen sist och jag saknar er!


Har varit en jobbig natt med många tankar och en och annan tår.
Men jag får väl skylla mig själv när jag är så dum att jag går igenom gammalt och sen, som om inte det var nog, sätter mig och läser om någon annans öde. Ett öde som får mig att tänka väldigt hemskt, som gör mig rädd och ledsen.
Nej, inte det minsta kul.


Tur att det finns något bra att knuffa bort det onda med.
Jag tänker lite "Titanic" här. (Och det är inte särskilt många som kommer förstå vad jag menar med det, men det gör inget - för jag vet.)


Jag tror jag har en låsning i bröstryggen. Jag råkade peta lite lätt på en kota och det gjorde ont. Så jag satte en finger på varje sida om kotan och tryckte väldigt löst, det var äckligt. Det liksom knakade, fast inte tillräckligt så det släppte inte. Tryckte lite till och det knakade och knastrade lite till. Vet inte om det lossnade och det var så obehagligt att jag inte vill testa igen.


När jag var hos sjukgymnasten i onsdags masserade dom i två timmar, det var inte det minsta skönt!
Det var ruskigt spänt i axlarna och nacken, har fått kramp på vänster sida två gånger på inte ens en vecka. Sen var det väldigt spänt runt skulderbladen och i varenda muskel i halsen.
Var sned i bäckenet, vilket har gett mig härligt ischias-ont ett tag nu, så därför var musklerna runt där (i skinkan och i sidan) också riktigt härligt spända. Jag kan informera dom som inte varit med om det att det inte är skönt med massage på baken, (eller i sidan - då dom trycker in en finger ungefär så långt det går och klämmer en massa)! Det är först idag jag kan sitta utan att det gör olidligt ont.


Förlåt, men ibland måste man få klaga lite. Och idag tog jag mig friheten.
Vill få ur mig lite så att det inte hänger över mig ikväll.


Never mind the pain.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards